בניית אסטרטגיה

עובדים על פול גז בניוטרל? זה לא עסק. בניית אסטרטגיה שיווקית היא שלב הכרחי לצמיחתו של עסק ולניהול נכון של השיווק שלו. ללא אסטרטגיית שיווקית אתם עשויים למצוא את עצמכם משקיעים המון זמן וכסף שאינכם יכולים למדוד את האפקטיביות שלהם.

אז מתי עסק צריך לגבש אסטרטגיה שיווקית? עוד מאתמול. הצורך באסטרטגיה שיווקית נדרש מתוך מהלך פעילות עסקי רגיל ו/או  מתוך התרחשות של שינויים משמעותיים בשגרה העסקית.

אסטרטגיה שיווקית היא הבסיס לכל הפעילות השיווקית והפרסומית של העסק. היא כוללת את הפעולות שהעסק צריך לבצע על מנת לקדם את האסטרטגיה העסקית שלו. תהליך בניית אסטרטגיה שיווקית מתחיל בלימוד יסודי של העסק ושל הזירה בה הוא פועל. לאחר שנבין מהן מטרות העסק, האסטרטגיה השיווקית תגדיר כיצד נפעל להשגת מטרותינו.

תפקידה העיקרי של האסטרטגיה השיווקית הוא יצירת ביקוש למוצר או לשירות של העסק בקרב לקוחות פוטנציאליים וקיימים. היא עושה זאת על ידי יצירת קונספט שיווקי מבדל, המתבסס על המוצר (/השירות) שהעסק מקדם וההזדמנויות למול האיומים בשווקים השונים. תהליך בניית אסטרטגיה שיווקית מתחיל בניתוח מצב שיווקי-ניהולי קיים של העסק ומשמעותו, לאחר מכן גיבוש חלופות לפעולה ותעדוף שלהן, ולבסוף פיתוח חלופה נבחרת לכדי תוכנית אסטרטגית שיווקית.

בתום שלב גיבוש אסטרטגיה שיווקית ניתן לגזור מתוכה תוכנית שיווקית. בניית תוכנית שיווקית כוללת מספר מרכיבים, אשר נבנים זה לצד זה: מדיניות מחירים, מדיניות מוצרים, מדיניות ערוצי ההפצה ומדיניות התקשורת השיווקית. לאחר אישור התוכנית השיווקית, מגיע שלב הפיכת תוכנית זו לתוכנית עבודה – תוכנית עם מדדי ביצוע ובקרה עם לוחות זמנים ברורים ומוגדרים מראש לפרסום, לפעילויות שיווקיות ועוד.

כעת העבודה לא תמה, אלא בעצם רק מתחילה. אז שנתניע יחד?

תגובות פייסבוק